lördag 24 mars 2012

Dr. Oetkers Casa Di Mama pizzor

j

Bakgrundsinformation: 
Allt började med att August Oetker uppfann bakpulvret som garanterade att bakningen fick ett bättre resultat i framtiden, även med söta bakverk. Till bakpulvret tog de även och framställde vaniljsocker och dessertpulver för att sedan vartefter människan själv utvecklades gå över till frysvaror.

I Finland har Dr. Oetker funnits sedan 1997 och Ristorante pizzorna var först med att lanseras, numera finns andra pizzasorter, baguetter och produkter till bakning i finländska butiker.

Dr. Oetkers hörnstenar är: hög kvalitet på råvarorna, enkel tillagning och utsökt smak. Produkterna kvalitetsgranskas och förbättras hela tiden för att upprätthålla denna enkla grundidé.

Casa di Mama pizzorna har ett unikt botten, krispigt och gott som kommer utav att de blir första gången jästa och gräddade hemma i din egen ugn. I förpackningen finns dessutom färdigt bakplåtspapper som gör det lätt att hantera pizzorna, även om bottnet hunnit tina upp ordentligt -du kan bara lyfta det raka vägen på en form och in i ugnen. 



Pizzakväll med mina vänner:
Jag valde som buzzningstillfälle att bjuda in några vänner på en pizzakväll. Totalt blev vi 9 vuxna och 2 barn som deltog, pizzorna jag hade valt ut att bjuda på var:

Casa di Mama Deluxe (pepperoni-salami, paprika, champinjoner, ost och tomatsås)
Casa di Mama Trio di Carne (pepperoni-salami, köttbullar, skinka, ost och tomatsås)
Casa di Mama Diavola (lök, ost, calabrese-salami, chilipaprikor och kryddig tomatsås)
Casa di Mama Pepperoni-Salame (chilipaprikor, pepperoni-salami, tomatsås, Mozzarellaost, Edamerost)
Casa di Mama Quattro Formaggi (Edamer, Mozzarella, blåmögelost, Emmental och tomatsås)

Tillsammans med detta bjöds sallad och dryck. 



Våra åsikter om pizzorna:  
Trio di Carne blev 4 personers favorit och åsikter som uttrycktes var: bra botten, lagom stark, bra med fyllning men lite väl mycket salt.
Quattro Formaggi var omtyckt och ett plus att blåmögelosten inte kom fram så starkt under de andra ostarna, men det då igen gav en ganska smaklös upplevelse.
Deluxe fick åsikterna att den var nästan för stark, mycket grönsaker och flera tyckte att champinjonerna inte passade in.
Diavola blev 3 personers favorit eftersom den var väldigt kryddstark, de andra placerade den i botten av listan på grund av samma sak. 
Pepperoni-salame tyckte de åter hade passlig styrka i kryddigheten och blev en persons favorit.

Barnen tyckte om alla utom de två sistnämnda på grund av styrkan i kryddorna.

De flesta hade sett Dr. Oetkers pizzor tidigare i frysdiskarna men inte prövat på. Majoriteten kan tänka sig köpa dessa pizzor själva nu för att ha med till jobbet (ett plus att det var så kort tid som det behövde vara i ugnen).



Information om buzzador:
Att vara en buzzador innebär att man kostnadsfritt får erbjudanden att vara med i olika kampanjer (tex denna Dr. Oetkers kampanj) där man prövar olika nya produkter och berättar om dem åt andra. Det är helt frivilligt vilka kampanjer man vill delta i.
Som buzzador ska man sprida kunskapen och informationen om dessa varor åt andra genom olika media eller tillställningar (tex smakprover) och rapportera åt företaget vartefter hur det går och vad de tyckt om produkten (även du själv skall såklart prova och rapportera).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar