lördag 11 februari 2012

Arbeten arbeten

Ska man överväga att byta arbete igen, eller? Eller ska man hålla sig på dethär arbetet nu?
"Nya" arbetet hade jag år 2007 också -så jag kan ju det och det är ett vikariat fram till april (får mammaledigt sista mars ungefär). Låter ganska perfekt eller hur?
Och det är åtminstone 30h/vecka -atså en hel del mer tid än jag har nu, då också mera betalt så man inte behöver kråta med jämkad dagpenning från Kela då heller.
Borde funderas allvarligt på eller hur? Men då igen -jag är ju ändå gravid, och dethär nya jobbet kan troligen bli en aning tungt för mig som lider av ryggvärk under min graviditet. Det är ju sittande överlag som gäller på det arbetet så.

Men skall fundera ordentligt själv, med älskling och kanske med rådgivningskvinnan vad som tros är bättre för mig just nu.
Båda arbetena är ju ändå något som jag trivs med!

Inga kommentarer: