torsdag 19 april 2012

Dagens bebisupdate

Var som sagt till MVC idag på förmiddagen. Mådde ju mycket bättre då jag fått sov ut och det syntes på resultaten mina. Hb125, blodtrycket ner tillbaka till normal nivå 72 va undre, vikten 73,3kg men skyllde på att brösten kanske börjat ladda, fostervatten normal mängd, livmoderhöjd 32 så de hade stigit lite, rörde nog på sig ordentligt, pulsen 132-145 då han blev irriterad att vi väckte honom. Hon kände hur han låg och hittade hans puls bäst vid byxlinningen, kände bättre av lillns axlar än huvud -så hon tyckte det var ganska otroligt att mina fosterhinnor verka va hela ännu..! Så fortfarande mena hon att det är nära nu...

Vi for norrut då, först till svärmor där ja gick ett par varv i trappan -och börja känn i ryggen. Sen till gulles storebror, där min rygg blev riktigt sjuk! Så, jag ville och kolla hur mycket som hänt. Vi for till BB, en trevlig kvinna med en studerande tog emot mig. Urinprov som visa spår av äggvita, ner på britsen o få lillns pulsmätare på plats o värkmätare på plats. Låg med det ca 40minuter. Lillns puls for mellan 120-163 medan jag drack en tripp. Lilln försöka dessutom slå bort mätarna, alltid nu som då, o då öka pulsen. Värkmätaren visade mellan 3-20, men det var sällan ens upp i så höga värden. Så inget värkarbete igång och lilln mådde riktigt bra där. Gjordes inre undersökning också, resultat: livmoderhals kvar och stängd öppning.

Jaha, så inget har hänt sedan förra läkarkontrollen?? Inget alls??? Men varför har de sjunkt ner så mycket? Varför har det tagit så sjukt mellan varven? Va de int värkar jag kände nudå? E inte lilln alls på kommande snart nudå? Har jag bara inbillat mig all smärta? Har jag överreagerat om hur det känns i kroppen?

Behöver jag säg att jag kände mig lite dum som hade kommit in? Men det ska jag väl inte göra, jag vet ju att allt är bra med lilln åtminstone! Och jag vet att han stressar inte ut, så jag behöver inte heller stressa att han skulle vara på väg..! Får gå och anta att jag bär fulla tiden och över nudå...






Suck......

Inga kommentarer: