lördag 23 juni 2012

Midsommar

Midsommaren firades med älsklingen Matias, styvsonen Kevin, sonen Viggo, min mamma, min pappa och min syster vid min hemgård. Vi for dit redan på förmiddagen, så fick ta det lugnt och följa med på styvsonens och älsklings fisketur (jag blev utvald till att ro) innan lunchen. Var annars utomhus väldigt mycket, låg och solade en stund och om jag inte misstar mig helt så börjar jag bli brun! Fast jag inte ansträngt mig nå extra i år för att få färg ens.

Men inte mig emot, skulle inte vilja se så blek ut på dopet och min brors bröllop nästa månad!
Annars åt vi igår då grillad korv, wokat älgkött, grisfilebiffar, sallad, batong, potatis- och italiensk sallad. Som efterrätt nybakad kaka och kex!

Lilleman var lite gnällig, men han sovde inte nå långa stunder heller så, kanske han blev övertrött? Annars hade han nog en släng av magknip säkert, iallafall rapade han mycket mellan matningarna också och hade inte riktigt ro att äta ordentligt utan lämnade i flaskan och åt tidigare på nytt sen igen.

Men nu idag kl halv 5 så åt han nog upp allt i flaskan! Och nu hör jag via babymonitorn att han ligger och småpratar ibland, vill väl kanske väcka sin pappa? Brukar sova i stora sängen med pappa sin alltid på morgonen en stund också. Eller, lillen somnar då han har fått väckt pappa.

Idag ska vi bara ta det lugnt, möjligen en sväng till min hemgård (bra då han kan springa av sig lite energi denhär vildbasaren). Men annars ta det riktigt lugnt, hoppas jag, för jag är iallafall trött ännu!

Inga kommentarer: