lördag 5 januari 2013

Nytt år inleds med feber

Ett nytt år, 2013, har börjat. Kommer att bli ett annorlunda år med en massa ärenden hit och dit, och nu har förstås vår minsting gått och blivit förkyld!

Kl 00 vakna han av att han hade så tungt att andas och bara rosslade (vi var på väg och sova då just) och började gallskrika som om han hade riktigt sjukt någonstans. Vi for in till akuten med honom och konstaterades att öronen var bra, hans lungor lät bra och rena från slem. Så mätte de feber och det var 38,5. De gav koksaltlösning att andas in och sög ur näsan och skickade hem oss.
Imorse klockan 7 vaknade han och skrek igen, lyfte upp honom och han var kokhet! Mätaren visade 39 grader, så nu har jag gett febernedsättande för 2 timmar sen och nu somna han äntligen om en stund iallafall. Älskling passa på och for ut med hunden nu också.

Själv är jag också förkyld med rethosta och täppt näsa men än så länge har jag klarat mig undan febern. Hoppeligen skulle lillen snart bli frisk -jag kan nog ta över febern jag om det behövs!

Tänkte starta en ny blogg men ångrade mig. Tror jag ska uppdatera layouten på denna istället bara. Exakt hur vet jag inte ännu och tror inte jag hinner nu heller. Tycker det är någon som slår på babymonitorn så.. Men, kan ju testa börja på!

Hoppas alla som läser detta haft ett riktigt bra avslut på 2012, en bra start på 2013 och att 2013 fortsätter bra för er och att ni får vara friska!

Inga kommentarer: