onsdag 11 december 2013

Sparlåda

Såg en ungefärlig sånhär modell på nätet och beslöt mig för att pröva -fast tror inte de använde tejp på den andra...

 Använde en teförpackning -stor modell- som utgångsläge.
 Skar runt (dethär skulle jag egentligen inte behövt göra men orginalet lämnade locket uppvikbart -vilket jag inte gjorde)
 Klipp lite mera rundat likarna..
 Jag använde som sagt målartejp och fast det inte syns så bra på bilden så blev locket rundat (syns bättre på en senare bild). eftersom kanten gick längs rundade kanten på övre bilden.
Orginalbilden slutade ju tejpa där och lämnade uppvikbart lock och lagade en sorts låsmekanism till -det ville inte jag för vet att jag skulle tömma spargrisen om det vore så lätt att göra det.
 Så jag tejpade åter locket igen
 Här syns det rundade locket bättre, fast jag inte fick det helt jämnt rundat...
Och sen är det ju bara att skära ut önskad myntöppníng.
Jag ska ännu dekorera hela lådan (måla typ) och laga den så jag vet till vilket ändamål den är (ska bli min "träningskassa").
Men det får bli ett senare projekt då jag har mera tid!

Inga kommentarer: