onsdag 3 december 2014

Julbelysning gör allt så mycket mysigare

 Syns inte så bra på bilden men det är ett hjärta.

 Ängeln jag ärvt av min mormor. Vingarna byter färg mellan varven. Minns denhär bra då den stod i deras fönster på Karlsborg.

 Utebelysningen från köksfönstret. Syns inte så bra men det är alltså en utejulgran med vita (ser blåa ut) och gula lampor. Några polkagrisstänger som står i blomlandet och på trappan en gardin av lampor (ser mer ut då de speglas i fönstret).

 Vardagsrumsfönstret, det största fönstret. Ninas lila ljusslinga, min pyramid och Viggos gröna ljusslinga. Absolut nöjd med hur det blev (då min syster gav mig tipset om att hänga upp de med band i gardinstången, fick mindre hjärtattack inatt då tejpen gav efter så ljusslingorna föll ner).

Viggos och Ninas änglar de fick på lillajul av sina morföräldrar. Byter färg hela tiden.


Har äntligen börjat få lite julstök undan.
Ser så fram emot denhär julen. Att få fira med de som står mig närmast, ett hus fullt med 4 barn (äldsta 2 1/2 år, yngsta 3 månader). God mat, bra sällskap. Hoppas på tomte också men får se det då närmare. Men julgran ska det vara också, både där och här.
Får ju se hur många gånger granen vinkar över barnen -eller kanske jag binder ett band runt den o fast i blombrädan så den inte kan vinka på dem. Kanske vore smartaste lösningen.

Men i vilket fall som helst. Julen närmar sig med stormsteg. Behöver inte stressa med något, har redan handlat alla julklappar -måste bara dela ut de sista.

Inga kommentarer: