tisdag 24 februari 2015

Jag vill jag vill!

Jag vill ut och springa, men hinner aldrig. Trottoaren har varit så gott som isfri en längre tid nu så vill verkligen ta på mig motionskläderna och joggingskorna och sticka iväg -men man ska ju ha någon som sköter, alternativt ha dem i dagis då också. Vilket ju inte är så lätt då de först var sjuka ett par veckor och det nu blev sportlov. Oså kommer de ju ti bli ändrade tider i dagis nu också.

Men, vad ska jag inte få in det bara jag börjar på och de börjar vara i dagis och jag får nå rutiner på det nya.

Har åtminstone lyckats vara utan extra socker så gott som hela månaden! Måste erkänna att det någon gång slunkit ner ett kex eller liknande då jag inte tänkt mig för.
Likaså skräpmat har jag varit utan (bortsett från då de hade kräksjukan och jag inte åt nå på hela dan, for med dem till sjukhuset -rädd de inte fick tillräckligt med vätska- och min mor var snäll och kom med en Hesburgermåltid så jag fick nå energi så jag orkade hem). Hemlagad mat och inga mikrohamburgare/pizzor eller andra pizzor heller! Hoppas verkligen det ska synas på invägningen sista februari.

Men träningen har som sagt lämnat, även denhär utmaningen jag skulle vara med i (jag var ju också sjuk i två veckor och avslutade med kräksjukan så). Men nya tag i mars! Har två månader på mig att träna till Väriestejuoksu och idag skrev jag upp alla springevenemang MyNextRun hade listat för resten av året (förutom maratonloppen eftersom jag inte är i form för ett sådant ännu). Bara att börja välja och vraka nudå vilka man ska och inte ska delta i.

Inga kommentarer: