fredag 5 januari 2018

Börja året med sjukstuga

Vilken flygande start på året! Julveckan fick ena bonustösen bältros (och ja, det är ytterst ovanligt barn får det).

Hade det i mellandagarna också. Går två dar in på nya året -boom! Yngsta bonus blir full med prickar medan i dagis. På dagen 14 dagar efter att syrrans bältros bröt ut...

Nå, mina barn skulle fått fara till dagis. Men de får feber. Och så börjar Viggo få prickar. Inte alls lika mycket som bonussystern sin men går inte att ta miste...

Och Nina, ja hon hostar och har feber och spyr när stiger upp ur soffan. Men inte en enda prick! Så ska hon få om tvp veckor först?

Så vårt år började med sjukstuga. Inte vad man hade planerat direkt... pappa skulle fixa Viggos tak -men vill inte riskera att han får med sig något åt mamma.

Sambon fått ta ledigt och vara hemma. Alla bara inomhus. Alla klättrar på varandra och på väggarna...

Enda plusset jag hittat är att sömnen varit lite bättre. Eller, inte bättre nattetid just. Men sovt till ca 9 en par morgnar istället!

Det är inte ofta det händer! Så sambon har fått ha sovmorgnar nu, men snart kan nog jag ta en också.

Men, det kan ju vara det att vi flyttat kvällsrutinen med en halvtimme också som gjort det. Åtminstone har han gäspat mera på kvällan nu än tidigare!

Och försökt att få in en ordentlig lekstund varje dag (mellan måltiderna lagd lekbild). Så kanske är nöjdare nu.


Ändrat schemat till ett dagsschema och ett veckoschema nu. Så inte alla dagars alla moment e på veckoschemat. Tagits emot bra av honom.

Hur som haver känns det som om jag fått vila en del nu. Skulle bara utbrotten bli färre eller mildare under dagen så skulle det vara perfekt.

Tror min platta bara klarar ett kast till. Sen har vi ingen nattmusik längre. Blir att fort hitta en annan platta då, kanske låna grannens tills hunnit köpa en.

Glaskopp med pennor, när jag dammsuger kommer ett vedträ och några filmer i huvudet =tämligen milt utbrott.

Men det tar vi då! Imorgon ska jag försöka skriva lite önskningar och mål inför 2018. Nu då de värsta måendena verkar vara förbi för barnen kanske jag hinner det...

Inga kommentarer: