onsdag 14 september 2011

Dag 11 - Någonting jag ångrar

Jag anser det vara onödigt att ångra sig. Det som har hänt har hänt, du kan int vända tillbaka och göra något åt det, så varför ska det lämna i huvudet och spöka? Som ni kanske läste tidigare så kan jag nog oroa mig mycket MEN de e om framtiden, de förgångna e de förgångna.

Klart de kan någon gång komma som hemsökelse att "faaan hede o hede va onödigt o varför sko hede o hede ske" men de tror ja alla har någon gång om något.
Men faktiskt verkligen ångra.....

Nej inget. Allt som hänt mig, allt som jag gjort, har fört mig vidare till det som finns idag. O de val som jag gör nu kommer att föra mig ti en sån eller sån framtid. Och då man väl har gjort något är det bara att göra det bästa av vad som kommer sen. Onödigt att sitta och fundera om man har gjort rätt, borde jag gjort så? Du kan ändå inte ångra det så lika bra att leva med vad du gjort -och se till att bli klokare av det.

Om du inte lär dig av dina misstag, då kan jag säga ärligt att jag tycker du är dum. Likaså jag. Det finns väldigt få dåliga saker som jag gjort två gånger. O de som jag gjort två gånger så e sånt som omständigheterna mer eller mindre krävt.
Förstår ni? Ni behöver inte förstå.

Inga kommentarer: