onsdag 13 november 2013

Då man vill så mycket...

..men kan så lite! Ser tusen och en saker jag skulle vilja pyssla ihop, massor med ideer -men inte materialet att göra det med...!

Och däremellan får man en snilleblixt som sen ändå visar sig till inte alls funka (min praktiska wcpappersförvaring kom ner från väggen någon gång inatt, höll inte att hängas upp)...
Eller så blir det inte alls som man hade tänkt sig.. Försökte göra en hatifnatt idag av toapappersrulle och vanligt vitt papper men huvudet blev katastrofalt! Fick ganska bra händer o kroppen var ju lätt -men jag har aldrig sett en hatifnatt med fyrkantigt huvud.. har du?

Så det enda jag pysslar med nu är pappersstjärnor och -fjärilar, ska väl laga några till luvor åt mig som man kan hänga i granen. Oså tänkte jag börja sticka en filt, babyfilt för att vara exakt -50cm bred- av mitt restgarn. Har ju nog dedär pompomsen av garn att laga till mattan men gjort så många och tar så länge varenda en så måste ha en paus nujust för att få lust ti fortsätta.

Eller vet inte hur det är för er men.. nu då jag har testat pyssla en massa saker och lyckats/misslyckats i olika grad vill jag pröva något nytt. Lagar alltjämnt några färdiga alster av allt (vissa ganska många) men sen skulle jag vilja pröva på något annat som variation för att upprätthålla intresset och motivationen! Förstår ni vad jag menar?

Som har en ide nu över ett annat rum som jag vill laga klart här i huset -och till det ska jag pyssla med plåtburkar MEN nu skulle jag behöva färg som fastnar på konservburkar då och nya servetter att laga decoupage med...! Skulle jag ju behöva handla då men vill inte lägga pengar på det heller nu inför jul då det ska vara presenter och julmat och allt möjligt...! Och på vissa av konservburkarna ska jag använda hammare och spik för att stansa ut ett mönster men behöver då o hitta en träbit att lägga i burken så den inte blir helt deformerad eller så...

Ja ni kanske ser vad jag har för dilemman? Vill skaffa mycket men vill inte göra det nu så sitter och pysslar samma sak hela kvällen -och blir så otroligt led det så motivationen far (tålamod har aldrig varit min starka sida då det kommer till pyssel).

För att laga hela handelslistan som jag skulle vilja ha:
  • servetter av alla slag med olika motiv och mönster
  • gips
  • färg för trä utom/inomhus
  • färg för metall utom/inoomhus
  • färg man kan lägg på stenar ute/inne
  • färg för keramik ute/inne
  • färg för glas ute/inne
  • transparent lack att lägga på decoupage för att få vackrare yta och slittåligare
  • blockljus i mängder och olika färger
  • betong
  • minigrip-påsar
  • aluminiumtejjp
  • tapetklister
  • väggfärger
  • ljusslingor
  • olika storlekars och modell/färg gamla glasflaskor
  • enskilda olika dryckesglas (vanliga, vin, snaps etc)

Ja, och dethär är väl inte ens allt men det skulle ju räcka en stund innan jag pysslat med allt det. Och inte har jag fått gjort nå tomtar och troll till min skog heller ännu (har inte ens bild på bloggen av den ännu men kommer sen då den fått nå invånare)... nåja. Kanske tomten är snäll och skaffar något sånt åt mig?

Iallafall så ska jag börja försöka dona på i rummet i helgen (eller, fredag då sonen är i dagis). Nå lite som ska flyttas runt där, bytas ut och förstås planeras annars också så. Finns nog att göra där så blir inte sysslolös i första taget där heller!
Skulle behöva sortera igenom mina lådor med pysselgrejs också... men det blir en annan dags projekt. Nu ska jag klippa och klistra stjärnorna jag mätte ut igår kväll.

Inga kommentarer: