onsdag 6 november 2013

Låt mig göra en sak klart...

Tycker de flesta jag hör av så vill ändra sin kropp med sin träning, bli smalare/muskulösare/fastare etc

Låt mig bara göra en sak klart;

Mitt mål är inte en ny kropp!

Mitt mål, först och främst är att springa ett maraton ännu. Alltså, att öka konditionen så mycket så jag klarar av det! Att bli så mycket starkare i knän och muskler så jag orkar!
Jag tänker inte börja träna för att jag vill gå ner i vikt, få fast rumpa eller något annat dylikt!

Jag tänker inte neka, visst skulle det vara trevligt att bli smalare och så MEN om det sker så är det en BONUS, inte ett mål jag uppnår utan en BONUS!

Så de som vill hjälpa mig hålla motivationen uppe; låt bli att föreslå dieter, kost etc och låt sannerligen bli att dela bilder av andra personer åt mig på hur "det skulle vara snyggt om jag ser ut" eller drömkroppar osv.

Jag har vägt över 90kg som mest (2007-08), jag väger högst 70kg nu (fast jag är höggravid). JAG ÄR NÖJD MED MIN VIKT!

Vet BMI är fel för mig, men jag bryr mig inte för jag har inga sjukdomar pga min vikt. Jag är kort men har kvinnliga former med bak och ordentliga bröst som väger sin beskärda del också. Jag tycker min vikt är passlig!

Som tjej får man väl inte säga att man är nöjd med vikten/utseendet men det gör jag ändå! För jag vill ni som läser/följer min blogg ska veta vad jag vill uppnå och inte tro något annat.

Nåväl, jag  menar inte detta inlägg som något personligt påhopp åt NÅGON ALLS! Var och en måste lägga upp sitt eget mål med sin träning. Anledningen till att jag skriver såhär hätskt är mest för att de jag hittills diskuterat min kommande träningsstart (ca februari) har allihopa bara gett mig råd på proteiner/fettförbrännare, övningar för att bygga muskler etc.
Alltså, tips och råd som jag faktiskt inte har någon nytta av. Och jag har blivit visad bilder på atleter (både löpare och bodybuilder-kvinnor) som "ideal-bilds-mål".
Detta har bara dragit ner på min motivation, eftersom det kännts som om jag inte får ha de mål jag vill och den som gett dessa råd/tips har försökt påpeka att jag "inte skulle duga som jag är". Så har ju inte varit fallet men så har det kännts för mig.

Så nu med detta inlägg hoppas jag på att klargöra vad MITT mål är och HURDANA tips jag vill ha!
Sen ni som vill ändra era kroppar; jag stöttar er till hundra procent!! Bara för att det inte är mitt mål så är det inte nå sämre mål att lägga upp åt sig. Minnas det!

Inga kommentarer: