torsdag 16 mars 2017

Shadowhunters: The Mortal Instruments


Jag har suttit klistrad vid Netflix dessa dagar då flunssan och magafaret däckat mig. En av de serier jag sett till slut är Shadowhunters: The Mortal Instruments och det kommer ett nytt avsnitt varje söndag (tror jag det var). Just nu väntar jag på säsong 2 avsnitt 11.

Handlingen kort: utan att avslöja för mycket så Clary får på sin 18 årsdag reda på att det pågår ett krig mellan Shadowhunters och demoner. Det visar sig att hon är en shadowhunter och nu ska hon då anpassa sig till den nya världen hon kastas in i. Och ovanpå det försvinner hennes mamma som hon vill få tillbaka...

Jag personligen fascineras av alternativa världar (fantasy om du så önskar) och denna var inget undantag. Har inte läst böckerna så kan inte jämföra med dem, men om jag hittar tid ska jag absolut göra det i något skede! Om än jag nu då kanske kan förutse böckerna en aning bra, men samtidigt så får ju filmer/serier sällan med allt ur böckerna.

Men jag tyckte väldigt mycket om serien! Satt klistrad med den utan att resa mig för att hämta godsaker (förutom i avbrotten mellan avsnitten) och det ger verkligen högt betyg i min värld! Annars kan jag allt som oftast sitta och skriva blogginlägg om något helt annat eller så -men inte nu!

Så har ni sett alla era serier på Netflix, ge Shadowhunters ett försök!

Inga kommentarer: