fredag 3 juni 2016

När tror ni...

Jag ger upp med klädbyråer? Igår plockade jag alltså om så att Viggo och Nina fick varsin tre lådors byrå att ha sina kläder i, för att hjälpa dem bli självständigare med klädesval och av/påklädning.

Igår tömdes Viggos byrå bara en gång, men de hade ju bara från 17-19 på sig. Nina verkade iallafall glad och valde själv pyjamas (om än hon även skulle velat ha sockor och så vidare).


Fina byråer, fast de inte är likadana. Båda är från hemgården ursprungligen. Ninas till vänster var mitt sminkbord förr och Viggos till höger har varit mössa/handskeskåp först hos mina föräldrar och sen här.

Ni får samtidigt se nya rullgardin, mörkläggningsgardin. I hopp om att det ska göras deras superheta rum svalare till kvällarna! Varmluftspumpen (går också att ställa in på svalt) så slipper inte dit, alltså den svala luften cirkulerar inte dit.
Så vet inte hur jag ska lösa det lilla problemet. Får försöka fundera ut något.

Dessutom försöker vi vara blöjfria. Så igår fick alla pussel en "dusch". Får se idag vilka som går att rädda då haft de på tork över natten...
Nåja, får se hur det går med kläderna och att vara blöjfria idag. Om jag tappar nerverna före eller efter lunch...

Inga kommentarer: