onsdag 1 november 2017

Hördu älskling,

inser du att det är vår treårsdag idag?

Så grattis, du är härmed mitt officiellt längsta förhållande *trumpetfanfar*. Och du bröt därmed också min "treårsförbannelse" (klick). Men det är en bisak!

Jag vill bara tacka dig 
för de tre bästa åren av mitt vuxna liv. 
För att du är min stadiga klippa när jag flippar ur.
Att du varje dag kramar mig.
Att du är helt hundra procent irriterande ibland.
Att du orkar vara lugn fast barnen härjar vilt.
Att du ger mig tid till avkoppling, hobby och vänner.
Hoppeligen ger jag tillräckligt av det åt dig också.
Att du ville flytta ut i ingenstans med mig.
Att du orkar engagera dig i huset och gården.
Att vi aldrig behöver gräla.
Att du utökat min familj med 200%.

Mest av allt
vill jag ändå tacka dig för den kärlek du ger mig.
Som stärker mig varje dag.
Som jag faktiskt har börjat tro på.

Jag hoppas på
många år tillsammans ännu.
Att jag ger dig styrka och glädje.
Att vi inte ska behöva gräla i framtiden heller.
Och att vi bara blir starkare tillsammans.

Glad årsdag älskling. Tyvärr har jag inte köpt någon present, men kanske du överlever det? Vi har ju annat att lägga pengarna på just nu.

Ärligt talat så tycker jag om alla delar med dig. Allt från ditt irriterande småbråkas till varenda en av dina döttrar. Jag tror faktiskt jag skulle gå under om jag inte längre skulle träffa dem.

Och du orkar försöka med Viggo fast han inte riktigt vill gå med på din hjälp, och du finns där för Nina när hon inte själv vet riktigt vad hon vill.

Du ger oss så mycket, mer än jag tror du någonsin kommer ana eller jag någonsin kommer att kunna beskriva. Jag hoppas bara att jag (vi) lyckas ge dig något tillbaka.

Åtminstone har jag en positiv effekt på ditt skägg. Från babyface till vuxen karl på bara två år. Och sori nu bara men du är såå mycket snyggare med skägg...!

2015

2017

Inga kommentarer: