måndag 11 juli 2016

Andra veckan överlevd!

Måndag igen, betyder att vi överlevt en till vecka av sommarlovet. Fast det var lite svårare denna vecka då vädret verkligen inte varit på vår sida med utevistelse...

Men tog en lite längre cykeltur med barnen, förstås via lekparken, på ca 10km. De tyckte det var kul och Nina somna en sväng.

Så blev Viggo sjuk. Hög feber, och semestertider som det är fick vi vänta mest hela dan vid sjukhuset i Vasa på provtagningar. Men det gick (just och just) utan att han blev nå stressad.

Swingeling en dag, gick lika bra som det brukar. Roligt hade de, flera sjöar skapade vi när de vinkade ut saft och vatten...

Så var det ju Vörådagarna så var förstås till Langradin och marknaden med moster och mommo och lilla A. Matias med sina töser hittade också dit småningom, vi åt Vöråsoppan (klimpsoppa) och jag vann trädgårdsgungan på Vörå IFs lotteri! Så ska försöka komma mig efter den denhär veckan.

Fick också konstatera att Viggos byxor började bli för korta... så rorade i skåpet efter näst storlek, insåg att det var för få par byxor så for med mommo igår till Fyndis loppis i Smedsby (alltför länge sedan jag besökt det) och så skulle vi vara smarta och handla i Gallerian på H&M och äta på Hesburger -men de började stänga genast kom in så blev bara snabbt handlat 6 par mjuka byxor (3 för 2 kampanj) och till ABC och äta istället.
Barnen åt Dipportion och jag prövade på Pasta mes kyckling och kantarell. Min mat smakade inte egentligen så mycket, så fick ganska lågt vitsord av mig! Barnens, nå de hade inte ro att äta (som vanligt) utan skulle och leka hela tiden men hemma ville de ha mera av det.

Några bilder!
Städade lekstugan vid församlingen

Fotoälskande barn på morgonen

Regnig dag? Kojdag!

Hittar ni två barn?

Vaniljglass efter Vörådagarna

Jordgubbsglass efter Vörådagarna

Levande sevärdhet på promenaden
för att lägga upp affischer.
Affischer angående Loppisrace i Vörå den 17.7 kl 11-17! Kartor fås vid kommungården, en röd postlåda bredvid kvinnostatyn. Jag hoppas verkligen det blir fint väder så många vågar sig ut...!

Inga kommentarer: