söndag 9 oktober 2011

Ultraljud nummer 1

Var på första hjärtljudskollningen 26.09. Hörde nog ett friskt och snabbt hjärta. Då sade de att man inte kan höra hjärtat om det är för tidigt i graviditeten, att det måsta vara i vecka elva ungefär.

Sen 30.09 var det första ultraljudet. Inga problem, älsklingen låg i perfekt läge för att mäta nackvecket (normal tjocklek) och barnet i sig själv. Men vad konstaterades? Jo att älsklingen skulle bara vara 9 veckor gammal! Så nu fattar jag noll, är jag i vecka 11 nuförst eller e jag i vecka 13? Eller kanske 12an? Jag menar, om nu älskling var så ung borde vi inte ha hittat hjärtslagen, men de hittades utan desto mera problem. Men så var älskling så liten till växten så att hon måste vara yngre än så ändå..!

Och om jag har fattat saken rätt så har det ingen skillnad att jag har svårt att äta (börjar må illa väldigt snabbt och har int nå stor matlust)  utan ungen tar ändå all den näring den behöver för att växa ordentligt och normalt. Med resultat att jag själv kan må lite sämre...

Så ni kanske ser mitt dilemma? Men, i december ska man på nytt på ultra och kolla anatomin på barnet, så hoppeligen kan de då på nytt ge ett ordentligt svar på när jag har BF.

Kan annars berätta att jag tänkte börja på ett nytt jobb men fick sluta då jag märkte att ischias inte klara av det. Har försökt smörja med Mobilat (eller, älskling har varit så snäll och smörjt åt mig då jag haft sjukt) men det hjälper bara ett par minuter och sen är det sjukt eller sjukare igen... Så får ta kontakt med rådgivningen på nytt på måndag och fråga efter nå andra ideer. Har ni några ideer? 
Fast det gör inget att jobbet misslyckades för jag fick ett telefonsamtal (eller min blivande svärmor fick medan jag var där på besök) och fick då förfrågning om jag vill komma en par dagar i veckan och ta hand om barn! Perfekt! Så arbetslös helt är jag ändå inte. Bara nästan.

Något mer jag kan berätta? Var på efterspaningskurs igår vid hemgården. Jag var borttappad med min mans brorsdotter (svägerska eller va heter det?) och min man och hans yngre bror (svåger?) med några andra sökte efter oss och andra. Kronoby flygplan kom också och deltog i övningen och de såg mig och Ida men ingen annan av de som var borttappade. TIPS! Går du ut i skogen, ha en röd jacka. Då ser både folk och flyg dig utan problem fast du är i skogskanten! Och inte som min faster som hade mörkblått på sig och inte blev sedd fast hon var på en öppen mossa utan träd.

Inga kommentarer: