torsdag 22 september 2011

Märkligt vah?

Här tycker man att man bara klagar på att man har ingen tid för sig själv, aldrig kan gå undan och vara ifred en stund då man bor i en liten etta med sin karl.
Nu är han och hälsar på sin gamla kompis och gissa vad?

Det är alldeles för tomt och tyst här hemma! Jag saknar honom! 

Lite kan det ha att göra med det faktum att det är kväll, mörkt ute, man int kan slippa bort från lägenheten och är trött men ändå int egentligen så trött att man vill sova (fast det är troligen det jag kommer och göra nu efter att ha skrivit klart).
Men sist och slutligen är det bara att konstatera; det är höst/vinter på gång i Finland igen. Jag hatar att vara ensam under den mörka delen av året. Jag trivs bäst med människor runt mig. Vänner, familj, men mest av allt den jag älskar -min lilla underbara Matias.

Vem älskar inte att då det börjar bli mörkt kura ihop sig under täcket med någon man älskar och hålla om varandra, eller lägga på en bra film (om än jag int får ligga med huvudet på hans rygg som e såååå skönt för min lilla växande mage) och njuta av lugnet... Jag e helt klart en myspys människa, eller har blivit till det. Men det är klart, om livssituationen skulle vara annorlunda kanske jag skulle vilja göra något annat under kvällarna. Typ fa ut me vännerna på kvällskaffe, eller fara till vänner o se på film eller något.

Kanske de kan finnas nå nätkurser i språk? Någon som vet om något sånt kan väl höra av sig? Latin och ryska har jag försökt tidigare, franska/spanska skulle vara skoj att lära sig. Va fan, egentligen vilket språk som helst skulle vara skoj! Fast arabiska om int annat (att prata, inte skriva)...

Och nu har jag svamlat klart tycker jag....

Inga kommentarer: