torsdag 17 november 2011

Myndigheter och deras rådderi

Ska till FPA idag, för de har skickat hem nå brev om återkrävning av bostadsstöd -som vi inte ens sett till nå. Och vi hade varit in och sagt att jag får ingen lön för dendär månaden (oktober) och kommer inte ha nå löneintyg att visa upp men de kräver endå löneintyg o vi va in o förklara på nytt och de sa vid Jstad-kontoret att det var ok, det skickas in så då och inga problem. Ja, nu ska e då återkrävas på grund av att man inte gett nå löneintyg för den månaden.

Någon som förstår va de yrar om?
Nå, hoppas nudå att vörå FPA e smartare, tar med mina löneintyg för de senaste gångerna jag fått lön och visar att "dessa har jag fått, vilket vill ni ha då de står om oktober i era brev och jag inte fått nå lön sedan september?".

Så böri de va dags att söka sig till Vasa för att prata med arbetskraftsbyrån, men hoppeligen e nu inte det så svårt som de låter eller kan vara heller.

Vad annat kan jag berätta? Jag fyller på måndag så på söndag blir det full rulle med min familj, Matias mammas familj, Matias storebrorsfamilj... Snabb kalkyl: 3+4+6 (pluss jag och Matias förståss) människor i vår lägenhet, varav 5 är barn under 12. Lär bli livat. Skoj!

Så e de Vörås julöppning nästa helg också, om man sko försöka ti faktiskt fara ut på byn då. Kanske man har nå barn ti ta med sig då o träffa julgubben?

Inga kommentarer: