torsdag 24 januari 2013

Nya året har börjat...

...ganska långsamt. Eller det känns som om januari har varit en otroligt lång månad -och det är ännu en vecka kvar av den! Precis som om tiden skulle ha saktat ner...

Men, vad ska det inte bli bättre och tillbaka i sin jämna takt snart. Har ju saker att se fram emot i början av nästa månad (kanske därför också det känns som om januari aldrig tar slut?). Ska fira en väns födelsedag, fara och se på min sambos brors skolas musikal och på arbetsintervju till ett ställe som jag personligen tror skulle vara ytterst intressant och givande -men helt säkert också tröttande.

Vart det är så vill jag ju inte avslöja som det är nu, men om jag får arbetet kan jag säkert länka till deras hemsida sedan.

Idag for sambon min med sin bror efter nå ved (av min far som har till salu) så vet inte riktigt vad jag skall hitta på nu.

Om jag skulle börja med att laga nå mat åt mig: bacon, ägg och sallad (mumsfilibaba!) och sedan kanske jag skulle börja gå igenom våra byrålådor... De är lite överfulla nujust så. Och jag gissar det finns en hel del papper etc som inte behöver finnas där också...

På tal om papper har jag en stor plastficka full med papper som borde läggas in i rätt mapp osv... Suck, nog har jag med andra ord att göra nog..! Om jag orkar.

Men jag skulle väl med mamma något tag också till butiken för att se på nå leggings/långkalsonger (antar det för tjejer heter leggings fast jag vill ha långkalsonger som håller nå värme och inte är så tajta). Nå, får väl börja på så man får saker och ting gjorda.

Överraskade nu sambon med att stiga upp först jag och lillen, så jag kokade kaffe åt honom och var ut med hunden innan han vaknade och sedan ville lillen väcka honom med att rulla på honom (han har äntligen fått riktigt fast hur man svänger på sig!).

Inga kommentarer: