måndag 21 januari 2013

Nya sätt att äta

Nu ska jag, i en månad framåt, lämna bort socker (raffinerat socker vill säga). Inget strösocker/bitsocker, bulla, kex, godis, glass, läsk, saft, yoghurt eller frukostflingor. Hoppeligen är jag inte lika beroende av att använda så mycket socker sedan och lärt mig att hålla styr på det sen.
Men om det blir någon finare middag eller att vi firar någon så kan jag ta en liten bit någonting.

Och efter den månaden tänker jag ta en kolhydratfri månad, orkar inte skriva upp allt vad man skall lämna bort då och får se om jag faktiskt lämnar bort allting eller bara en del. Egentligen är det väl inte så svårt att lämna bort dem allihopa men jag får helt enkelt se...

Efteråt så får jag se vad som gjort så jag mått bäst -och fortsätter med det framöver!

Hoppeligen går jag ju ner lite i vikt då också, väger ändå 64kg nu (låter kanske inte mycket men jag är ju kort också och all vikt finns på typ 30cm område runt midjan...).

Inga kommentarer: