torsdag 19 mars 2015

Studieupdate

Var ner till Åbo förra veckan och träffade lärarinnan min, så nu har jag valt långt- och kort biämne (religionsvetenskap och social- och kulturantropologi) och gått igenom annat som jag behöver till mina studier.
Språkkurserna och kommunikationskurserna kan jag som tur avlägga i Vasa (har redan anmält mig till finskan). Snart börjar också en kurs helt över nätet som jag ska delta i (är anmäld redan). Så sakta men säkert får jag mer och mer grepp om studierna och kommer mig framåt -men inte går det ju lika fort som om jag skulle vara på skolans föreläsningar osv.

Men det behöver inte gå så fort heller, inte om man frågar mig åtminstone. Jag har ändå avstängt studiestödet så har ingen press därifrån heller att hålla en viss takt.

Nåja, men då jag ändå var i Åbo passade jag ju förstås på och träffade min bror med familj. Underbart som vanligt att vara med dem, och lilla fadderbarnet mitt hade växt så mycket sedan julen! En riktig guldklimp har hon också blivit.

Annat smått och gott då? Nya glasögon har jag som gör mig totalt vimmelkantig då brytningen är annorlunda än vad jag är van med (alltså felaktiga utan glasögon) men småningom ska jag väl vänja mig med det.
Vunnit biljetter till The Color Run Helsinki i Juni! Åt mig och tre vänner. Ska bli kul och intressant!

Nu ska ja se på AGT (Americas Got Talent) och sen blir det natt.
Imorgon är de i dagis, betyder att jag ska ta en länk på morgonen och sedan antingen studera eller städa -eller båda om jag hinner.

Inga kommentarer: