söndag 10 mars 2013

Valio Onni gröt

Nå nu har jag äntligen fått presentkortet från buzzador och handlat Valio Onnis färdiga grötar.
På vår lokala Sale fanns följande smakalternativ: Spannmålsrik lingongröt, Äpple-havregröt och Gröt av fyra sädesslag.


Först ville han prova den röda (Lingon). Och om ni undrar hur han valde utan att kunna prata så var det genom att ta i den burken då alla tre stod uppradade framför honom. Det blev en kvällsmåltid, riktigt lyckad och han åt upp en hel förpackning med Lingongröt! Lite klottigt blev det ju som vanligt men med våtservetter gick det riktigt bra.

Första skeden är han alltjämnt lite misstänksam mot.


Men var nog så nöjd efter måltiden sedan.
Nästa morgon bjöds det på Fyra sädesslag, men det var inte en lika stor hit. Min son har alltjämnt tyckt om smaker -och jag antar att dethär hade för lite smak för hans tycke. Men lite över halva förpackningen for och resten fick han senare under dagen.











Och till sist hade vi Äppel-havre som min syster fick mata honom med. Gick helt okej ner och han verkade vilja ha mera ännu efter att första burken var tom.

Som vuxen tyckte jag att grötarna var väldigt bra -och kommer troligen att köpa dem att ha med som lunch på jobbet någon dag också.
Om jag tänker för mitt barn är det enkla förpackningar att ha med. Enkla att öppna, bra då de kan serveras i rumstemperatur (utan att smaka mindre) och varken för vattniga eller klimpiga.
Negativt har jag inget att säga om själva produkten, och smakerna tänker jag inte heller uttala mig om eftersom det är så olika på från person till person (barn till barn) vad man gillar och inte gillar.

Men enligt mig är det en riktigt bra produkt som löns att införskaffa åt barnet för att smaka på olika sorters gröt -och förstås bra att ha i lådan/skåpet om det någon dag blir bråttom så man inte hinner koka egen gröt åt barnet.

Inga kommentarer: