tisdag 5 mars 2013

Valio Onni Kauravelli (Havrevälling)

(Låt mig bara först förtydliga att jag inte fått presentkortet och handlat för buzzadorkampanjen ännu, utan jag hade redan tidigare handlat och använt denna välling)

Från att min son fick börja dricka välling (5 månaders ålder med andra ord) tills ungefär 8 månader så var Valio Onnis havrevälling det enda han tyckte om. Inte majs, ris eller någon annan utan det skulle vara havre. Han drack det varje kväll innan han skulle börja sova för natten och ibland under dagens lopp också.

Jag handlade alltjämnt hem en låda i gången av vällingen, för det gick åt sig i fin takt. Ibland kunde han dricka två vällingburkar efter varandra.

Förpackningen skulle med andra ord gärna fått vara större sedan i högre ålder, men det var ju enkelt att öppna dem i hörnet och värma så det gick ändå tämligen snabbt att ge honom mera utan allt för mycket uppehåll (min son har varit från starten så att han vill äta i en jämn takt tills han är mätt, blir det paus mitt i så kan han ibland börja vägra äta).

Själv minns min mor att berätta att jag var inget vällingbarn utan skippade det totalt, och då jag själv provsmakade vällingen lite för att se vad jag ger åt min son så kunde jag konstatera; det är nog fortfarande ingenting för mig (vet det finns en del människor som äter/dricker barnmat men jag kan inte göra det).

Så, Valios Havrevälling får väldigt högt betyg av mig och min son som start på barnets smakupplevelser av sädesslag!

Inga kommentarer: