måndag 27 maj 2013

Igen...

..har det tagit alltför länge för mig att uppdatera något här! Nåja, tar stegvis o berättar lite smått o gott:

Graviditeten: BF blev fastställt till 26.11.13! Så det är bara ett halvår tills dess. Jag mår bättre nu, inte lika trött, inget illamående på morgnarna men behöver få upp Hb (har bara 107 nu och i början av Vs graviditet hade jag runt 120 till de tre sista månaderna). Undras om det kan vara orsaken till varför jag tycker jag får ALLA maginfluensor, förkylningar och andra sjukdomar som jag annars brukar klara mig ganska bra undan?

Lillen: fortsätter ti ta det lugnt, har inte bråttom någonstans utan trivs med att sitta och leka stilla och att vi bär honom från ställe till ställe. Med andra ord, varken kryper/ålar ännu. Men nog ändå så aktiv med att sprattla, titta runt sig, sträcka på sig efter saker och vända på sig. Han har igen inte gått upp ordentligt i vikt -så nu blir det extra smör, olja och rödmjölk åt honom så han börjar gå upp i vikt och inte gör av med allting lika fort som han äter!

Arbetet: fortsätter i sin takt. Är mest i Kokkola nu eftersom det inte finns tillräckligt med patienter/klienter i Jakobstad för att få fulla dagar där (så om ni bor i den trakten och behöver ha tandläkarkoll så ring till Rytivaaras Tandklinik!). Lite synd eftersom det innebär en hel del extra köras för mig och för min sambo de dagar vi båda behöver bilen. Så egentligen skulle vi behöva två bilar nu men det får bli ett framtida problem.

Buzzador: Jag blev vald att pröva på Veets vaxning. Men det är nog inget för mig åtminstone. Tycker inte om smärta eller stickningar så att dra bort remsan sen var hemskt, dessutom blev jag helt prickig efteråt och då jag har extremt kraftig hårväxt på benen så lossnade inte allt heller och det stod tydligt och klart att man inte skulle vaxa samma ställe flera gånger efter varandra. Annars var det nog behändig apparat som värmde upp vaxen och gjorde det enkelt att applicera ett jämnt lager på benen. Har 8 testremsor att dela ut om någon är intresserad, kan skicka på posten också! Dessutom fick jag med att använda på ögonbrynen (vilket gick mycket enklare och mindre smärtsamt tyckte jag).

Nåja, det var sådär snabbt uppdaterat vad som händer och sker. Idag har jag städdag på gång, min son somnade så gott på sin lekmatta mitt i leken (funderade hur det blev så tyst) så jag skall passa på och gå ner och sortera gårdagens tvätt i skåpen. Har äntligen fått diskat undan ett flera veckors stort diskberg och snart är väl tvättmaskinen klar med handdukarna så får jag slänga igång en maskin med kläder. Hatar fortfarande att städa men det måste ju göras...

Inga kommentarer: