söndag 9 juni 2013

Stor-vårstädning

Har städat nu i två dagar snart...

Igår blev det:
  • köksroskis
  • skåp/lådytor
  • bord och stolar
  • bordsytorna och arbetsytorna
  • stordiskning
  • förvandla skötbordet till klädförvarning mm
  • vardagsrumsbordet
  • 3ggr maskintvätt
  • skura badrumsgolvet för hand
  • wcskurning och duschskåpskurning
  • lavoarputsning
  • pappersortering
  • föra ut skräpet (bara 8 påsar)
Och idag har jag fortsatt med:
  • nedre wcn
  • skura rumsdörrarna
  • bädda rent i sängen
  • 2ggr maskintvätt
  • en diskomgång
  • reda upp lakan etc
  • plocka upp gårdagens tvätt i skåpen
  • plocka undan onödigt till förrådet
  • samlat ihop utspridda leksaker
  • reda upp hemmagymmet
Och har ännu menat få golven sopade/skurade på båda våningarna och fönstren tvättade.
Men först behöver jag få tankat lite åt både mig själv och lillkillen. Kanske ska tanka lite D-vitamin också så dammet kommer ut ur lungorna på samma gång. Åtminstone har jag fått min motion för idag :)

Köket före stordiskningen
Köket efter stordiskningen



Hemmagymmet före städningen
Hemmagymmet efter städningen

Inga kommentarer: