måndag 4 februari 2013

Februari

Januari tog nog slut till sist och gav plats åt februari!
Och februari börjas med att vara gräsänka (eller vad de nu kallas) med mannen ca 400km bort på jobb hela veckan. Är lite märkligt tomt och tyst. I och för sig har det funkat riktigt bra hittills med en hund, ett barn och bara jag att vara hemma.

Var och lämnade in nå ansökningar, träffade mamma och åt lunch med henne på Saigon (kinamat, ack så gott!). Hon kom sedan efter jobbet ti oss och vänta en stund tills min far slutade arbetet också.

Tänkte fara och hälsa på en kompis men hade sådan otrolig huvudvärk att det fick vara till en annan dag (troligen imorgon kväll)! Det gick om efter att jag legat och läst en stund i sängen istället...

Har nu fått tvättat 2 omgångar med kläder, diskat och plockat undan lite. Imorgon efter lillens fysioterapi ska jag väl fortsätta med det antar jag... Skulle verkligen vilja ha flera hyllor så det inte vore så smockfullt hela tiden i de två jag har men vad kan man...? Och köket tror jag att jag skall plocka om i också imorgon så kanske jag får bättre plats med saker där också..?

Ni hör att jag har nog saker jag menat göra ändå, hoppeligen får jag det gjort också och inte lämnar det bara....

Ja, ett arbete har jag fått nej av (gissar jag fast de inte hört av sig ännu), ett arbete tar ansökningstiden slut på söndag så att de tar in på intervju efter det och ett tredje har jag just skickat in. Och nu ska jag även kolla på nytt på mol.fi om det finns något annat att söka!
Och imorgon skall jag ringa om dagvårdsplats för lillen, se om det finns någon häromkring i närheten...

Inga kommentarer: