lördag 9 februari 2013

Slut på gräsänkatiden

för denhär gången åtminstone. Ikväll kommer sambon hem från Björneborg äntligen! Vad han gjort? Tillfälligt arbete med att borra bergsvärme.

Och jag har den glada nyheten att berätta att så fort jag fått dagvårdsplats (hoppeligen om två veckor med andra ord) så börjar jag arbeta som tandsköterska vid en privatklinik i Jakobstad!
Jag har inga erfarenheter av yrket (utom då jag varit till tandläkaren och blivit kollad) men de skolar upp mig vid deras större plats i Karleby, och så jobbar jag i Jakobstad. Det är dessutom ganska perfekt eftersom det bara kommer vara några dagar i veckan nu till att börja med, och jag på så vis ändå får tid för hemmet och lillen.

Igår var med andra ord en jättebra dag! Hade vilat upp mig vid hemgården, körde via min barndomsvän på kaffe (om än jag först körde fel ett par gånger) och fick träffa hennes nyfödda dotter (och hennes äldre dotter).

Alma hade krupit upp i sängen bredvid mig imorse igen, någon som saknar husse tror jag bestämt. Dessutom är hon otroligt lugn när han är borta, ligger bara och sover mest tycker jag. Lilleman tycker också att det är tråkigt, han har börjat skratta så fort Alma jagar svansen/står och tittar i fönstret/går runt honom i cirkel eller hon annars bara gör någonting.

Nåja, jag borde äta någonting nu, och har handlat färdigt ingredienserna till lite godare mat imorgon också (eller jag hoppas det blir godare mat). Och sedan? Tja, får se... har lite städning kvar innan jag är nöjd -men det är bara nå småplock så de hinner jag bra när som helst!

Inga kommentarer: