torsdag 3 april 2014

Sådärja

Mina bloggar blir väl snart för många men vad gör det? Innebär ju bara att jag skriver mera sällan på vissa bloggar (som denna)....

Viggo är hela dan i dagis idag (9-16) för första gången! Hoppas det har gått bra... men nog tror jag det. Så jag har passat på och fortsatt reda upp i förrådet och garaget! Garaget kommer sedan att vara min pysselplats (då vädret tillåter eftersom det inte finns nå värme i det) och har fått upp ett skåp i förrådet nu, ska hämta flera här något tag (har två stycken som jag ska få hämta bara jag får passligt).

Gården har blivit krattad klart runt hela, har handlat blomfrön mm.... men men! Det får ni ju läsa om på min nyöppnade trädgårdsblogg (på engelska)! Så nu har jag fyra bloggar, milda tider...! haha

Rutinerna har blivit löpande här hemma nu också, med uppstigning kl 7-8, barnprogram och morgonmål, lunch 11-11.30, ut på gården en stund, dagsvila 13-14, mellanmål, lek, mat, oså allmän lek och mysstund tills kvällsbit runt 19-19.30 och kl 20 god natt! Nätterna är fortfarande "osäkra"... ibland går det tämligen bra att sova för Viggo och ibland inte. Nina vaknar ungefär en eller två gånger (alltså från 20-7) och Viggo 1-5 gånger... och jo, jag räknar nattskräck till att vakna också fast man egentligen inte vaknar då!

Har lånat min mors dator nu medan hon är på arbetsresa, så får börja skriva min hemtent i riktigt skrivprogram nu istället för att skriva i ett häfte. Skönt! Och då ser jag bättre också hur många sidor det egentligen blir så jag vet om jag måste "brodera ut" något svar eller om det räcker. Jag tycker bättre om att skriva kort, slagkraftigt och tydligt än att brodera ut svaren mycket så det blir svårläst och i värsta fall råddigt. Men är det en viss mängd sidor det skall vara så är det väl bäst att se till så det blir det också..!

Nåja, kan ju också berätta att jag var ut till Waild för nån helg sen. Jättekul att vara ut och dansa igen! Saknat det något oerhört, fast inte skulle jag orka varenda helg eller ens varannan längre. Nog var det ändå skönt att komma hem till barnen sen.
Men inte desto mindre hade jag jättekul så tack så mycket mina underbara vänner!!

På måndag klipper jag mig!! Hjälp! Har varit långhårig såå länge nu, men velat klippa mig länge... så nu är det dags! Blir samma frisyr som 2007, samma frisörska också...
Klippte annars Viggos hår också för några dar sedan... nackhåret hade ju blivit så långt så det for i munnen på honom -då är det dags att klippa fast han var så söt i sitt långa hår! Nu ser han så vuxen ut... men han är min lilla prins ändå!

Nej nu ska jag dricka lite te, recensera kort "Pacific Rim" på min filmblogg och kanske börja se på nyaste Thor... beroende på vad jag hinner innan klockan blir 15.30 då jag ska gå iväg efter Viggo från dagis.

1 kommentar:

Sassa sa...

Hej!
Kan du ändra fonten i din trädgårdsblogg? Den du har nu är tyvärr jättejobbig att läsa och jag vill gärna följa med i din trädgårdsutveckling! :)