söndag 15 juni 2014

Att sitta ensam varje kväll

Visst blir det tungt att sitta ensam avrje kväll, oftast framför tvn eller datorn.
Då är jag glad jag ändå har dansen som kompanjon! Musiken på från datorn (spotify) och shake it away!

Dessutom kan man alltid träna på kvällen, har -igen- upptäckt att på kvällarna har jag mycket mera fysisk energi än på morgonen -men på morgonen har jag mycket mera energi att fokusera och koncentrera mig.

Så i framtiden vet jag hur mina dagar skall byggas; morgonen då jag fört barnen till dagis fram till dess att de kommer hem -studier och hushållsarbeten. Kvällen då barnen farit och sova -träning. Och då de är hemma och vakna -förstås tillbringa all min tid med dem.

Nåja, nu sitter jag och ser på "Transformers: Dark Side of Moon" -så det uppehåller mina tankar. Annars har kvällar en tendens att bli väldigt fyllda med funderingar och tankar.
Skönt varje gång man klarar av att hålla undan tankarna, eller då man har besök av någon vän som man kan sitta och tala skit med istället.

Nujust när jag en ganska stor ide/dröm, men det är så många saker som måste funderas genom först så får se. Men det skulle vara viktigt för mig, på sätt och vis. Men vet inte om jag skulle klara av det, inte just nu iallafall.Nåja. Drömma ska man, och man ska arbeta mot sin dröm även om den verkar avlägsen och svår.

Inga kommentarer: