fredag 26 augusti 2011

Dag 2 -En person jag vill träffa just nu

Om jag måste välja EN så blir det mormor. Men helst skulle jag träffa mormor, morfar, deras hund och farfar igen.


Mormor var så härlig att sitta och diksutera med, man kunde diskutera allt från ungdomstrender, politaik till alkohol och vilken val som var störst i havet. Morfar var tystlåten, eller så minns jag honom, men en stadig klippa som alltid var glad och pigg (medan han bara var lite sjuk ännu, Parkinson).


Farfar har ganska nyligen dött men jag skulle vilja gå tillbaka i tiden och träffa honom då han ännu var frisk (propp i hjärnan, förlamad högersida och ingen talförmåga). Höra honom berätta om krigstiden (jo du, min farfar var med i kriget! Var din det?) och hur det var i Kalapi på äldre dagar.


Att välja mellan dessa tre är alltför svårt för mig, men mormor står mig nära hjärtat för evigt. Alla diskussioner vi haft efter skolan då jag väntat på mina syskon, alla danssteg jag försökte lära henne och ännu då hon blev dement dansade jag ibland för henne i ålderdomshemmet -och hon blev så lycklig! För alltid kommer min käraste ägodel vara Kalevalaringen hon gav på min student, den sista gåvan hon gav mig. 


Mormor, morfar, farfar....vila i frid, ni finns med mig hela tiden.




Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.
Dag 2 – En person jag vill träffa just nu.
Dag 3 – Mina drömmar.
Dag 4 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 5 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
Dag 6 – Bild på mig och min bästa vän.
Dag 7 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 8 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 9 – En bild på ett ställe jag varit på.
Dag 10 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 11 – Någonting jag ångrar.
Dag 12 – Vad jag åt idag.
Dag 13 – Min favoritfilm.
Dag 14 – En låt som får mig att gråta.

Inga kommentarer: