onsdag 24 augusti 2011

Vikten av att få sova ut....

Jag längtar efter att vi far till Ikea i Haparanda efter en ny säng (fast vi monterar inte ihop den före vi får ny lägenhet antar ja). Sängen vi har nu är alldeles för liten för oss två!
Jag kan nog sova lugnt och stilla, om jag vet det finns lite plats. Fast det gäller inte oss båda två så då blir det trångt och vi buffas mycket.
Inte världens bästa nattsömn eller hur?

Inatt valde jag att bädda ut soffan åt mig istället, men kan nu inte påstå att den var nå bekväm heller med en skarp kant exakt under ryggen. Och inte var golvet nå bättre heller fast jag brukar gilla att sova på golv. Men det är väl så då man int kan sova på mage lika lätt längre.

Nå, iallafall, en förlorad/förstörd nattsömn innebär för mig -en förstörd dag! Fast då igen, nujust är det så otroligt vackert väder, min rygg är inte så sjuk, jag får lyssna på vilken musik jag vill (älskling har farit till sin bror på kaffe) och bara njuta av lugnet en stund. Man kan ju inte riktigt klaga då eller hur?

Och om det vill sig riktigt väl är både han och jag på gott humör hela dagen. Fast vi återigen är utan pengar. Men pengar är inte det viktigaste (klart det är viktigt till mat osv men inte för att vara lycklig).

Då man fått sova så då bryr man sig inte om triviala saker som pengar osv, då har man mera energi att faktiskt ta tag i saker som annars kanske känns tunga!

Jag har annars ansökt om ett jobb här i kronoby, städjobb. Håll tummarna för mig att jag får det!

4 kommentarer:

Snigel sa...

Det ÄR viktigt att få sova. Passa på och sov medan du kan och får. XOXO

Marion sa...

Jo jag vet, och jag försöker så gott jag kan xD Antar sömnen blir sämre sen då det blir mer aktivitet eller hur? :P

Sofia sa...

Vi håller tummarna hårt Marion! Hoppas ni hittar en bra o billig säng i Hapranda. Kaj o jag sökte efter samma sak, fortfarande söker.. men d e inte så enkelt.
Good Luck :)

Marion sa...

Tack tack Sofia, hoppas ni o hittar snart o får inrett er lägenhet riktigt mysigt :)