måndag 19 december 2011

Höst, vinter, vår, sommar...

Jag tycker vädret kunde bestämma sig nu snart! Det är mörkt som på vintern, ibland fryser de till som på hösten bara för att töa som på våren nästa dag. O gräset är grönt som på sommaren.

Till vintern har jag alltid, de senaste åren, drabbats av vad jag antar är Finlands höstdepression -men jag får inte då det börjar bli mörkt (nej i början tycker jag "jess, nu byter vi årstid en ny möjlighet till omstart") utan en stund in på vintern då det är som mörkast och man börjar bli ganska så trött på det redan så känns allt bara så nattsvart, hopplöst och jag börjar fundera hit och dit på allting.
Och nujust har jag ju ganska mycket annars också att fundera på då jag ska få lillen. Men tankarna som kommer och trycker på under denhär tiden är aldrig positiva, jag är säker på att de värsta farhågorna jag har är sanna.
Vilket ju oftast stämmer, eftersom jag är så otroligt säker på det så blir det självuppfyllande profetior.

Men bara jag får ur mig alla tankarna någonstans, på papper, diskuterat eller liknande så lättar det och jag kan njuta av den fina årstid som vi faktiskt ändå har. Fast det är lite lite snö för att nära sig jul...

Inga kommentarer: