lördag 17 december 2011

Trött i ögat....

Nog vet ja att folk menar man börjar sova mycket sämre då man är gravid -men dethär är ju löjligt!!

Vaknar lättare än tidigare av att älskling breder ut sig i sängen så han buffar till mig, drömmer otroligt mycket (men nu äntligen börjar de bli bättre drömmar också!) så jag vaknar av det också, och nångång kan jag vakna av att Lillen sparkar så hårt eller mycket.

Känns som om man får ingen sömn alls längre, är hela tiden så slut på morgonen fast klockan är nu 10 och vi for och sova någon gång runt 12 inatt. 10 timmars sömn var förr ett säkert kort för att ha sovit för länge och ha huvudvärk, nu känns det som om 10 timmar är in-gen-ting!

Jag hatar också att bli åksjuk, fast det blir jag inte varenda gång. Bara om de blir många omkörningar, hastiga accelerationer eller bromsningar. Men det är nu tillräckligt de också.

2 kommentarer:

åmminkamp sa...

Din kropp förbereder sig för vad som komma skall! :) Sömnen menar jag... Jag vaknar jättelätt av Moa så jag tror det är en instinkt man har som mamma. :)

Marion sa...

Voi blä, som om man behöver förbereda sig på de! :/ Ja har alltid varit lätt ti väcka så sko vilja ha möjlighet och vila ut nu istället o samla krafter de sista månaderna innan de är dags...