tisdag 19 augusti 2014

Stackars mina små älsklingar

Sonen trött och lite hängig ännu efter antibiotikan och dottern har påbörjat andra kuren med antibiotika mot öroninflammationen -innan första ens var slut! Hoppas verkligen det ska gå över nu för dem båda en gång för alla så vi får tillbaka vardagen. Har inte kunnat gå ut på gården heller då dottern haft sådan feber så inte velat ta ut henne -vilket förstås har lett till att sonen klättrat på väggarna och drivit mig mer eller mindre galen med alla sina upptåg.

Eller missförstå mig inte! Hellre en liten kille som hittar på en massa bus än en passiv kille som inte gör något om man inte jagar honom.
Men inte så lätt med endast en famn och den oftast upptagen av en dotter som är ledsen, har ont och vill vila i mammas armar. Och på samma gång leka med sonen så han inte går och river ut alla bestick ur lådan han får in handen i -eller tömmer blöjpaketen (rena som tur) eller river ut alla sängkläder, handdukar mm ur linnebyrån (för att nämna några bus han hittat på idag flera gånger).

Tyvärr verkar de också ha sjuk hals båda två så ingen har varit nå pigg på att äta -så de har båda fått extra mycket mjölk att dricka + att på kvällen fick jag dem äntligen att äta nå av mommos gröt jag hade kvar sedan söndagen! Tacka vet jag att mommo kan laga god gröt!

Måste väl bekänna nudå att jag börjat med mjölkprodukter åt dottern redan fast hon blir bara 9 månader nu i slutet av augusti -men hon började egentligen själv med att dricka ur sonens flaska hans vanliga lättmjölk så jag började ge naturell yoghurt åt henne också och sedan fil. Oså nudå gröt kokad på vanlig lättmjölk.

Annars är det mycket att stå i nu, nästa månad tar mammaedigheten slut och ska då ha hittat nytt jobb -eller bestämma mig för att vara studerande bara! Svårt val... som tur har iallafall dottern fått dagisplats i samma grupp som sonen så det underlättar betydligt sedan.

Inga kommentarer: