måndag 27 april 2015

Första cykelturen

Idag kom jag mig ut och cykla, första gången sedan 2011
(2011 blev min egen cykel stulen och fast jag menat köpa ny har det inte blivit av, idag kom min mor ut med sin cykel åt mig som jag får använda framöver)
och jag fick ihop 10km på 31 minuter, medvind på väg bort och motvind på väg hem (skulle hellre ha haft det andra vägen).

Har siktet inställt på 63km cykeltur i juli på BotniaCyklingen så måste ju försöka cykla nå nu som då så knäna orkar.

Men före det blir det Väriestejuoksu nu på lördag (2dra maj) och The Color Run Helsinki i juni. Båda två 5km lopp med färgbad, men det första har hinder längs vägen medan det andra är bara en rak löpsträcka. Ser fram emot båda!
I juli cyklar jag då, i augusti vet jag inte ännu vad jag ska göra, skulle vilja hitta ett 10km lopp att delta i.
September är det BotniaLöpet och jag hoppas jag känner mig redo för 16km till dess.

Skulle behöva sluta med socker igen, känner att energinivåerna igen har farit hit och dit. Men på samma gång vill jag ju nog äta av min sons tårta (som jag själv lagar) då han fyller nu i början av maj...
Eller så håller jag upp nu men tillåter en kalasbit. Äh, får se hur jag gör!

Har hållit upp med träning nu då jag haft otroligt hektiskt i skolan med en kurs, verkligen varit mycket med 2 deadlines/vecka överlag. Snart är den dock färdig och jag har kommit mig före i tidsschemat så kan ta ut lite träning nu också och inte bara studera för brinn kära livet.

Inga kommentarer: