måndag 4 maj 2015

Väriestejuoksu Vaasa 2.5.2015

I helgen var det Väriestejuoksu (eller Color Obstacle Run som det heter nu efter internationella lanseringen).
Såhär tyckte jag iår:
  • starten gick mycket smidigare nu med flera olika grupper och att man visste direkt vilken grupp man hörde till
  • färgerna skulle fortfarande ha fått vara flera olika och på ännu flera punkter
  • anmälningspaketet var ju bra då man hade anmält sig så tidigt, men pannbandet var ganska smalt och spänt så inget man använder flera gånger. Men saknade sponsorkassen, att få en godispåse kändes inte riktigt tipp topp då man just sprungit...
  • musiken fanns på två ställen, och spelades inte samma musik på båda ställena så mitt emellan blev det en enda mashup. Mera musik längs banan skulle vara jättebra
  • springrutten tja, lite dumt med rundelln vid agilitybanan där man lätt bara kan gena eller helt strunta i... lägg ett hinder eller en färgningspunkt längst ut nästa år så folk motiveras att gå/löpa hela banan!
  • hindren alla var bra FÖRUTOM "korridoren" som fanns på Manic Run. Snabb beskrivning; hela är uppblåst som en hoppborg, in genom en fyrkant, över tre "stockar" (antar det ska likna det), upp för en vägg -rutscha ner, upp för en till vägg -rutscha ner. Nåja, på Manic Run bröt min vän fingret här för hon föll ut på grund av den kraftiga gungningen av massor med människor som försökte ta sig fram samtidigt -denhär gången föll jag handlöst ner från första väggen och landade rakt på nacken. Gick om fort då men dagen efter hade jag så otroligt sjukt i nacken och huvudet så jag visste knappt vad jag skulle göra... som tur är det bättre nu igen.
  • målfesten jodå, helt najs men inte orkar man vara länge då det oftast är så kallt i början av maj.
  • väntetiden jättesynd att behöva vänta flera timmar innan själva festen börjar på krogen, man hinner bli så trött! 
  • festen på Fontana igen. Absolut inte min favoritbar. Kom sakta igång nå drag men då hade man redan hunnit bli så trött och led det att man inte orkade vara kvar. Kan man inte försöka ordna festen tidigare?
Men överlag tyckte jag det var lika kul som i fjol och jag far helt säkert nästa år också! Pippuriset Pikkumyyt unite!

Inga kommentarer: