måndag 13 april 2015

Går runt i huvudet

av allt som jag ska hålla reda på denhär månaden! 
Deadlines i skolan varje söndag och några onsdagar också. 
Tre kurskvällar via Medborgarinstitutet (om örter och om jättekyrkorna).
På söndag till Swingeling med de andra Österbottniska Bamsefamiljerna.
Dagis tre dagar i veckan, halv dag.
Talterapi åt Viggo ungefär två gånger i veckan från och med nästa vecka.
Ett "samarbetsmöte" om Viggo en dag.
Oså en hel del annat smått och gott.

Nåja, vad ska jag inte lyckas med allting. Får skriva upp vartefter på veckoschemat så jag ser det varje måndag. 
Ibland skulle det vara skönt med en extra hjärna, eller ett minneskort eller något som hjälper en komma ihåg då hjärnkontoret strejkar.
Nåja, har fått handlat vår/sommarkläder åt barnen så så långt allt väl. Jag har varit i god tid med de tre första deadlines. Bara ti dona på vidare.

Och eftersom jag var så långsam med att publicera detta inlägg så hinner jag skriva lite mera i det!
Har hunnit vara på Bamseträffen vid Swingeling redan och mina barn älskade det, var också tacksamt att den ena mammans tonåringar följde med som hjälp (att hålla koll på barnen alltså) så man inte behövde oroa sig. Viggo försökte ju förstås spring ut en gång så men fångades upp av en av tjejerna.
Hoppas i vilket fall som helst att det snart blir igen något för oss att fara på, har nog blivit så duktiga på allting där!

Och så kan jag berätt att jag har börjat (såde smått) med GeoCaching! Riktigt kul, om man nu skulle hitta dedär gömmorna! Är två nu som jag inte velat ta och skriva i för att jag inte varit tillräckligt lång för att ta dem, och idag fick jag mail att jag troligen kommer att bli borttagen som en som hittat dem eftersom jag inte skrivit in namnet. Suck, varför ska de lägga dem så man måste ha med en stege eller liknande om man är kort då?? Nåja, får diskutera med gubben om han kan fara och skriva bådas i dem då istället... Hoppas det inte blir nå många fler av den sorten...!

Fick inlämnat en skoluppgift just, så det fortsätter ti gå framåt på den fronten också nujust som tur. Bara att hoppas man hinner alla deadlines och på torsdag blir det finskatent. Gulp...

Inga kommentarer: