lördag 10 oktober 2015

Försöka städa bloggen och föreningsarbete!

Har suttit och gått igenom de olika etiketterna/kategorierna. Hade tänkt minska i antalet olika men märker nu att jag borde läsa varenda inlägg på nytt och skriva helt nya kategorier, att bara hålla på och ta bort en kategori så gör det hela så märkligt....
Så avslutade det nu för ikväll tills jag funderat ut hur jag ska ha det.

Har annars donat på med ett och annat.
Familjecafet blev ju inte till något, fanns inte tillräckligt med intresserade. Så måndagarna är just nu alltid lediga för oss tre.
Tisdagar har jag under september-oktober skola på eftermiddagen och fram till julen har jag dessutom teckenspråkskurs på kvällen. Så på kvällen e de varannan vecka gubben min och varannan vecka en från kommunen som sköter mina barn medan jag lär mig nya tecken att visa Viggo.
Onsdagar har jag vattenjumppa (men varit bort ett par gånger nu då haft na flunssa som nästan velat bryt ut) medan barnen är i dagis -men inget annat inplanerat.
Torsdagar är dagisdag för barnen men fria för mig!
Fredagar är det Öppen dagklubb vid församlingen.
Helgen är öppen för förslag.

Så försöker få in annat jag gillar på de andra dagarna. Som att träffa vänner, hålla hemmet någorlunda rent, lyssna på musik, träna osv osv.

Har ju dessutom blivit invald i Ungdom Mot Rasism (UMR) lokalgrupp i Vasas styrelse som media-ansvarig. Så när vi går ut med något evenemang är det jag som skickar ut pressmeddelanden och så vidare.
Vi hade ju Meillä on unelma i somras, 2.10 hade vi ljuständning för våldsoffer (men Valiostormen avslutade det i förtid) och kommande evenemang är på planering. Och så har vi förstås 16.11 - Internationella toleransdagen och Mångulturella matdagen (https://www.facebook.com/events/140708079617076/) som är på kommande! Så hoppas ju att många ska delta då, och har dessutom skickat ut förfrågingar till skolor (eller ansvariga för deras mat) runtom i Österbotten om att servera någon annan kulturs mat denna dag. Hoppas på att de ska svara jakande också! Men det kommer isåfall upp på evenemangets sida.
Och så ska vi samarbeta med Vörå Röda Korset om ett mindre evenemang där vi inte är lika stora aktörer.

Vad vi planerar annat då?
Hiroshimadagen
Religionsfrihetsdagen (2016)
Ett gemensamt evenemang för mars temadagar (som berör oss på ett eller annat sätt)

Nujust sitter jag och funderar på möjligheter att delta i UMRs årsmöte nere i Helsingfors... om det skulle kunna bli av, men då det är två dagar...

2 kommentarer:

Maria sa...

Svar: Svårt att förklara, men längs nån ödsligare stig i närheten av eljusspåren i Oravais, typ :) Hehe, sku han isåfall betala för en sån skalle? ;) För de blir nog lite bökigt och framför allt awkward att släpa hem den skallen då x antal människor kommer att se mig bära på det dessutom, så skulle nog int göra de utan att få betalt iallafall :D

Marion sa...

Ja vet int om hon sko kon betal för den eller inte. Tänkt mer säg åt on om du sko ha mindest vikken stig då hon o bor i Årvas :)