torsdag 22 oktober 2015

Walk down memorylane

Nu hade man läst igenom hela bloggen och sorterat upp kategorierna/etiketterna så de e färre.

Men var stundvis tungt att läsa de gamla inläggen. Att läsa om Viggos tunga första tid igen, de falska förhoppningarna man fick till först då de ännu trodde det inte skulle inverka på hans liv och sedan få beskedet om hur det verkligen stod till med honom...
Får verkligen vara tacksam att vi hade teammöte idag för att summera vad han ännu behöver hjälp med och vad han klarar själv nu. Som mamma blir man till sist blind för alla framsteg, eller åtminstone ser man de inte lika tydligt som terapeuter och dagispersonal som bara har sina timmar och antecknar vartefter hur utvecklingen går.
Och de tyckte så mycket hade utvecklats under sommaren och bara sedan augusti också flera framsteg! Och nog vet jag ju att han blivit bättre på mycket men det är ju ändå svårt att kunna sätta fingret på exakt vad som ändrats, jag vet bara att han har förändrats till det bättre.

Var också tungt att läsa alla "vinkar" om hur livet tedde sig på den tiden, att veta exakt varför man hade långa inläggsuppehåll mellan varven... allting kom ganska färskt upp i minnet igen. Men får bara konstatera att man kommit sig en lång väg sedan dess!

Men nu börjar 2015 närma sig sitt slut småningom. Tycker oktober månad har gått otroligt fort! Har suttit och renskrivit skoltexter idag, tills axeln sa ifrån. Skulle behöva högre stol så inte axeln lyfts hela tiden, men isåfall behöver jag också något att lägga under fötterna, annars sitter jag och dinglar med dem i luften och det är inte heller skönt i långa loppet.

Lade just barnen och sova, hade bonustöserna och gubben min hit på mat. Eller, det var gubben som lagade någon sorts chili-con-carne (utan chili dock då jag inte kan äta det) och jag fick alla att äta upp maten då jag lovade efterrätt (3 bitar Panda Kultainen Crisp-choklad på var). Ibland får man så lov och fixa i dem maten på så vis. Och nu är barnen fortfarande vakna! Fast klockan snart blir 20! Hör de båda ligger o "kör-sjunger", kör me handen på sängräcket och sjunger på M samtidigt.

Borde skriva om lägret vi var på också, men det får bli imorgon kväll!

Men om jag skulle pröva om det går att spela nå FaceBook-spel på denna dator eller om den låser sig! Har inte spelat på en par veckor, min axel orkar inte skriva mer och kommer inget vettigt från tv.

Inga kommentarer: