lördag 24 oktober 2015

Maailman Päivä - Världens Dag

Idag var det FN-dagen och Mirahuset hade ordnat ett evenemang på Övningsskolans Gymnasium i Vasa.

Jag var där från Ungdom Mot Rasism tillsammans med vår sociala media ansvariga. Synd bara att det inte var så många ungdomar som kom dit. Men var väldigt roligt att få vara ut på något! Andra som fanns där var Vasemmistonuoret, De Gröna i Vasa, SDP svenska avdelning i Vasa, UN Women, VAMK, Kpanlogo Yédé Ry, missionen, en naturskyddsförening, högerpartiet och förstås Mirahuset själva.
Var också en hel del dans- och musikframträdanden av bla Kpanlogo, Boombox, Victoria, Eva...

I slutet bjöd de dessutom upp alla  att dansa traditionell makedonisk "tågdans" (vet inte korrekta namnet då man håller varandra i händerna och far runt i utrymmet med vissa steg). Det var jättekul! Och eftersom jag älskar att dansa (no mather what style!) så deltog jag ju såklart.

Då Victoria dansade magdans började det nog rycka lite extra i kroppen, saknar verkligen magdansen! Den gjorde gott åt min rygg minns jag! Hann ju dansa det i nästan två år... men ska hålla mig till ämnet!

Det enda stora minuset var att tekniken krånglade ganska ordentligt för dem. Emellanåt kom det rundgång, alldeles för högt ljud, fel inställt mellan bas och trebel.... ja ni förstår vad jag menar! Så var väldigt svårt att få fast vad vissa personer hade att berätta...

Men hoppas de ordnar nästa år igen, deltar absolut igen!

Hittade just en bild av mig som jag inte ens visste togs från evenemanget!

Inga kommentarer: