måndag 16 november 2015

Buu-klubben och minisemester!

I fredags var Buu-klubben på besök i Vörå! Såklart behövde vi fara och se, och det gick ganska bra -tills det blev för mycket ljud. Eller, ska vi säga för mycket akustik då alla barnen ropade, hoppade på samma gång och deras "julkalendermaskin" pep och hade sig. Men en julkalender var fick vi!

På lördagen for jag med barnen och gubbin på minisemester. Han hade en gratis natt på Scandic att ta ut innan nästa år och jag lät honom välja vart.
Det blev Riihimäki! Ett ställe jag aldrig varit till förut så var kul! Hotellet var helt fint, det gick helt ok att köra dit då vi stannade nu som då så barnen fick sträcka på benen. Och då vi checkade in så for vi till HopLop (men först fick vi påpeka att Viggo skulle ha en egen resesäng också) så de fick springa av sig innan natten.
Och gott sovde de fast vi hade på Unstoppable.
Men hann också göra helgens lilla goda gärning! Var in till Siwa efter nå kvällsmat åt barnen och före mig var en pojke i kanske 12 års åldern, nå han hade tagit Tupla åt sig men hade behövt Pinskortet för att få det för erbjudandet -så han hade inte råd. Så jag betalade hans Tupla och han var snäll och erbjöd mig de pengar han hade men sa åt honom att behålla dem. Han i kassan sa "on se kiva kun on noin kilttejä ihmisiä vielä".

Nästa dag körde vi och plockade två geocacher, och jag hade närkontakt med en ekorre! Sen vidare till IKEA i Tammerfors. Men det var hemskt! Kom just efter öppningen så folk var galna där och bara trillade i vägen. Nåja, åt lunch där också och hittade lite ett och annat så bilen blev fylld på vägen hem. Sen fick vi köra hem då med några bensträckarpauser.

Men det var de dagarna de. Trevligt var det och far gärna igen någon gång på minisemester någonstans!

Inga kommentarer: