måndag 23 november 2015

Hipp hipp Hurraa!

För mig och Nina! Vi fyllde ju som sagt båda två år den 21.11.2015, jag blev hela 27 år och Nina blev stora flickan -2 år.

Den 21a så fick jag dock fira med mina vänner, bara ungefär ett år sedan sist och var ut till Waild i Vasa. Men orkar inte längre med trängseln som förr så efter att det blev för fullt på dansgolvet for jag och gubben via Hesburger till Sokos och sova.

Så på morgonen for vi hem, hjälptes åt att städa och dammsuga. Jag bakade tårta och kokade kinuski till småbröden (som jag tack och lov hade bakat i förväg!). Hade menat baka mera men äggen tog slut. Lägger upp bilder av tårtbakningen i ett eget inlägg.

Min syster var först på plats, som tur, så hon fick hjälpa mig dekorera tårtan då de andra började komma. Nina var så söt prinsessa (om än man inte alltid orkade ha på sig kronan eller fotas) och jag var väl drottningen som glömde sin krona i juvelbutiken.

Och tårtan lät sig väl smakas, om än jag själv inte tyckte den var så värst god. Men eftersom alla andra åt med god aptit så måste den ju varit bra (men jag tycker ju inte om grädde i allmänhet). Kinuskin stelnade aldrig (och har inte ännu heller gjort det). Var väldigt problematiskt att få byggt hennes nya leksakskök och den klara favoriten blev tygdockan hon fick av gubbin min. Annat hon fick var läkarväska med tillbehör, leksakskoppar och bestick, Mimmi-öron, en bil, en dammsugare... tror de va allt.

Jag själv fick en bok att skriva recept i av mina barn, färgpennor och ordentlig pennvässare, en peng, en folkloristisk almanacka, elvisp på ställning samt julpyssel!

Viggo fick också en bil och ett par skyddsglasögon till sågen (om än Nina var mera viktig med att använda dem).

Och nu kommer lite bilder!
Min söta prinsessa med dockan och nallen

Drottningen utan krona och prinsessan

Full rulle i paketsoffan

Prinsessan blev Mimmi

Färdiga tårtan

Mera paket, storebror hjälper bära

Arbetsfröken med sågen i högsta hugg!

Inga kommentarer: