onsdag 9 mars 2016

A light in the darkness

Är så lättad så att jag haft migrän i två dagar nu. Visste inte att jag varit så orolig över min ekonomiska situation som jag varit, men nu ser jag äntligen ett slut på det hela.
Skrev ju lite om hur pengar försvann här tidigare i ett visst skede av mitt liv.

Nåja, nu äntligen har jag ett datum då det kommer att vara upprätt och ur världen! Då man kommer att vara hundra procent på raden med sin ekonomi igen (så länge jag inte skaffar nå problem innan dess, men nej nej! Tänker hålla hårt i pengarna).

Synd bara att mitt huvud alltid ska reagera med migrän så fort stress (positiv som negativ) ger med sig. Försökte studera igår på förmiddagen då det var som värst men lyckades inte alls. Fick fara hem tidigare från teckenspråk också för att jag inte orkade koncentrera mig alls. Och inget tv-tittande med gubben heller utan nattsvart rum bara och sova genast. Tror jag aldrig somnat så fort som igår kväll faktiskt.

Och ändå är migränen kvar. Tog dessutom medicin två gånger igår (först på morgonen och sedan till natten). Så idag har jag kört på vanlig värkmedicin, en cocktail av dem för att vara exakt. Så nu går det att vara iallafall. Och skrev två brev här före, ett till Tyskland och ett till Amerika. Städade upp min brevskrivningslåda också. Blev myycket mera plats i den nu -fram till dess att barnen kommer och drar ut allt innehåll igen en gång vill säga.

Idag blir det stödteckenkurs för mina föräldrar, Viggos assistent och gubben min. De har samma lärarinna som jag har på teckenspråk. Men hon är bra på att lära ut teckenspråk, har många bra stöd för minnet att tipsa om. Och Viggo blir ju alltid så glad då någon använder något tecken, fast det som senast bara var fisk och katt som den andra kom på.
Senast som någon okänd visade några tecken var faktiskt vid Swingeling. Var en familj där ena barnet hade rullstol och Viggo var ju så intresserad av den så sprang runt efter hen hela tiden. Mamman så kunde just fisk och katt och Viggo blev ju ivrig han och började försöka förklara att de (fisken och katten) är där ute osv. Så man gör honom lätt glad.

Talterapeuten sa dessutom att de inte verkar använda några tecken på dagiset hans. Jag hoppas det inte stämmer för de har ju också fått undervisning i stödtecken. Men ska fundera med assistenten hur det är med det. Är några andra saker jag också vill fundera med henne om angående då han är i dagis så...

Idag var han på blodprov, och fast han nu inte alls skulle velat så gick det mycket bättre än tidigare. Bet inte mig eller någon annan och gick snabbt. Fast vi har ju nog så bra labbsköterska här också! Ska testa om han skulle ha någon form av celiaki, men förstod också att det inte behöver visa på provet. Måste se till och läsa vidare om celiaki och glutenintolerans och vad annat som nu faller under samma kategori. Laktos har vi redan prövat med så det var ingen (synlig) förbättring iallafall.

Men nåja, ska gå och sätta igång nå ärtsoppa tror jag. Bara fästmannen skulle dyka upp någon gång.

Inga kommentarer: