lördag 13 juli 2013

Fort!

Jag vill att helgen ska gå fort! För på måndag väntar vi på ett samtal som borde göra saker och ting myycket roligare igen en gång...! Vad? Nä det tänker jag inte säga förrän allt är säkert på måndag (eller tisdag) -nu är det bara 99% säkert ännu så *hehe*

Var ju på andra ultrat förra veckans måndag också. Så nu får man inte se henne förrän hon kommer ut. Ja just precis, läkaren sade att det verkar bli en flicka. Han var nu bara 99% säker han också efter att ha tittat en stund från olika vinklar och konstaterade "det finns inget mellan lårbenen så med 99% säkerhet är det en flicka". Underbart! Sambons släkt behöver en aning mera girlpower (han har 6 bröder varav en har 3 söner och 1 dotter. Hans mor har 3 bröder och 5 systrar) så.
Jag hade nog förväntat mig en flicka nu också, bara att se hur annorlunda graviditeten är nu mot då:

  • mådde illa om jag åt -nu mådde illa om jag Inte åt
  • ordentlig foglossning vid ca 20de veckan -ingen foglossning ännu (21 veckor nu snart)
  • otroligt sjuk ischias redan vid vecka 10 ungefär -nu som då i ischias
  • inga bristningar på magen förrän sista månaden och naveln då först spänd -nu spänd navel och börjat få mera bristningar
  • kände rörelser redan vid vecka 16 ungefär -just börjat känna rörelserna ordentligt
Men flera saker är ju samma också; inga speciella begär men begär olika saker ofta om jag råkar se/tänka på det. Ryggont från h-vetet (men denhär gången hjälper stödbältet lite). Sjukt under revbenen på höger sida (så verkar som om hon också ligger långt till höger).

Inga kommentarer: