torsdag 18 juli 2013

Glad vecka!

Igår fick man andra lyckobeskedet denhär veckan! Så nu börjar äntligen alla problem man haft den senaste tiden reda upp sig (exakt vad för budskap det var igår så anser jag är onödit ti skriv ut här, de som det på något vis påverkar eller som känner till det kan gissa ändå så).

Fattas bara att Kela skulle ta kontakt och erkänna att de gjort något fel (enligt dem är jag inte beviljad jämkad dagpenning!?), DNA skulle ta kontakt och erkänna att de klåpat sig och att jag inte behöver betala hede telefonräkningen som någon annan lagade åt mig (ja, fortfarande bara utreds det hos polisen -men nu tog jag kontakt med mapel.fi också så hoppeligen blir det snart någon ordning på saken).
Då skulle alla mina problem vara ett minne blott, och jag tänker inte skaffa nya problem åt mig heller.

Tänker byta från DNA snart då jag inte längre orkar med deras (ärligt talat) dåliga service och oflexibilitet! Jag menar, inte lagar man ju ett datasystem som man inte manuellt kan ändra på! Inte åtminstone då man har med ett kundyrke att göra, för det måste ju gå att komma fram till en lösning som båda parterna är nöjda med (anser jag). Ja så nujust har jag en ny prepaidnummer så den som vill ha den kan ju ta kontakt med mig via FaceBook eller fråga face-to-face. Så det är inte det att jag helt gått under jorden ifall någon försökt få kontakt med mig utan jag har helt enkelt inte haft någonting att svara med...

Viggo sitter och river sönder gamla korsordstidningar på golvet. Inte alls intresserad av leksakerna så länge det finns tidningar att prassla och riva i. Alma ligger och sover nu (skönt, så hon inte jagar katten igen. Fast det bara är på lek ser det lite vådligt ut då Almas tassar är lika stora som hela katten).

Nä, om man skulle fortsätta packa? Har diskat i morse och har igång en maskin tvätt (så det kommer troligen att regna idag då).
Till sist en liten bild av bästa kompisarna

Inga kommentarer: