tisdag 2 juli 2013

Bu bi bä

Suck, blev omändrade planer för mig idag då jag hade riktigt ställt in mig på att försöka få uppstädat igen en gång (fast det är väldigt irriterande att försöka göra det då man har hund och man som kommer inklampande utan att rengöra fötterna först. Hunden förstår jag men det är ju inte längre vinter så skorna behöver inte vara i köket eller vardagsrummet..!) men då jag hade fört ut hunden och sonen på backen för att de skulle vila och jag skulle få lugn och ro att använda dammsugaren så vad händer? Jo, himlen öppnar sig och värsta regnskuren kommer ner!

Så, ihop med tvätten i famnen och slänga in den i köket (hängd upp igår kväll och var inte helt torr än så fick breda ut det på stolar senare), ut och ta in hunden som jag hivar in i halsbandet i lägenheten, ut igen för att grabba tag i vagnen (han hade regnskyddet på ännu så var inte så panik med honom) och vem kommer förstås utrusande genom dörren? Ja, Alma såklart!

Full fart hade hon och sprang till skräptunnorna då jag röt åt hon (tror jag aldrig har blivit så arg på henne förut och det märkte hon) att komma tillbaka och fara in, och det gjorde hon. Så då jag fick upp vagnen för de tre trappstegen låg hon och skämdes under bordet, Viggo vaknade förstås av att jag ropade åt Alma därute så fick trösta honom lite så han somnade om i köket, och hunden har lydigt och lugnt legat på plats.

Nu slutade det regna igen och solen gläntar fram så jag chansade och hängde ut högen jag tvättade imorse och lade ut hunden tillbaka. Så om det börjar regna i Jakobstadstrakten vet ni vems fel det är (hehe).

Tror jag ska ta det lugnt nu och läsa en stund, håller på med serien "House of Night del 9: Ödet" av P.C. Cast & Kristin Cast. Helt bra serie, egentligen från ungdomssidan men vem bryr sig? Vampyrer, människor, gudinnor, magi, Mörker, Ljus och romantik -riktigt fängslande blandning!
Fast det är skönt att det blir en paus nu efter denhär delen innan 10an kommer ut på svenska! Man blir lite led deras evinnerliga smågrälas med varandra och funderingar kring samma teman..!

Och kanske hoppa upp på crosstrainern som vi lånat av svärmor? Om jag skulle flytta den framför tvn och lägg på ett avsnitt av Supernatural medan jag springer?
Ne, nu får jag beslutsångest!

Och nästa måndag ska man äntligen på andra ultrat! Får man se lillen igen, och kanske får reda på vad det är för kön då också. Drömde inatt att vi hade fått en flicka...

Inga kommentarer: