tisdag 16 juli 2013

Packa packa små små saker

Usch vad man samlar på sig mycket under inte ens ett år! För nu igen blir det dags att packa ner allting och släpa det till nästa hem -men som tur är det bara 6km till huset som vi skall flytta till.

Ja, ni läste rätt! Vi ska hyra ett hus! Och tänk, det är ett hus och vi kommer ändå att bo billigare än nu TROTS el och vatten och slam och skräpavgifter. Skönt!! För att inte tala om det faktum att man kommer att ha egen gårdsplan (hunden får med andra ord börja vara ute myyycket mera) och rymligt med utrymme i huset också! Kan det vara skönare än så??

Så nu väntar jag bara på nästa månad då ägarna ska börja flytta ut och vi så småningom då får börja flytta in. Känns som om tiden inte kan gå snabbt nog för en gångs skull, men huset försvinner ju ingenstans heller så.

Och på gården kommer jag (så småningom nästa år troligen) att laga ett eget trädgårdsland (litet ett) och ett litet växthus kanske med nå tomatplantor. Har inte ännu bestämt mig riktigt. Men en hel del skall jag nog börja dona med i trädgården då!

Mödrarådgivning och barnrådgivning byts ju ut nu men vi har planerat att låta V fortsätta i samma dagis (det är ju så underbart dagis och underbar personal!). Lekparken ligger direkt vid vår gård (ett staket emellan bara) och på andra sidan vår gård finns en hantverkarbutik (antar det är vad det skulle kallas) så jag får börja dona mera med sån hobby också. Oså förstås börja motionera sedan nästa år.

Lite lustigt bara. 4 dar innan vi fick veta det är till uthyrning drömde jag att vi flyttade till ett hus (men det var 4 år framåt i tiden). Huset var samma färg, ungefär lika stor gårdsplan och fanns samma saker på gården som där! Nå, jag är inte omöjlig med att fundera på sanndrömmar (vilket jag oppas för det var underbart i drömmen!) fast de flesta menar det är omöjligt...

2 kommentarer:

Cammi sa...

Sanndrömmar existerar, har drömt flera stycken. Den som gjorde mest intryck på mig var att Tisdagen innan den tisdag jag skulle bli opererad drömde jag att de på operationen sövde ner mig (trots att jag skulle ha spinalbedövning bara) och att när jag vaknade upp hade de opererat fel knä. Exakt detta hände den tisdag jag opererades :)

Så jag tror nog det e sant :)

Marion sa...

Hyi, det var inte så trevlig sanndröm men säkert mycket möjligt ändå :/