måndag 13 oktober 2014

Ensamstående mammor -UNITE

Jag startade just gruppen Ensamstående mammor i Österbotten och här kommer kopierat vad jag skrev på fastnålade inlägget:

"Hej!
Jag startade denhär gruppen nu eftersom jag som ensamstående mamma med 2 barn (födda 2012 och 2013) tycker att det behövs en träffpunkt för oss i samma situation och som vill ha någon att dela vardagsproblem eller be om råd/hjälp.

För mig med två barn är absolut det svåraste att fara någonstans, även fast det bara är hem till någon. Med en lång son som älskar att klättra men inte lyssnar på ett nej är alltid alla saker inom räckhåll på väg i golvet -både hemma och då vi far till restaurang/besök. Dessutom har jag även en dotter på snart ett år som blir mer och mer självständig, häromdan chockade hon mig med att krypa upp för en trappa medan jag hjälpte sonen på gården -men ner blir det huvudstupa. Ja, så att fara någonstans innebär att jag måste dela på mig eller ständigt gå bakom sonen och vakta vad han ser...
Därför, som jag skrev, har jag en sådan tanke att man tillsammans skulle börja fara någonstans -och då tillsammans vakta ALLA barnen som är med. Låter kanske svårt men har man tex två av oss barn i samma åldrar med någorlunda samma färdigheter så kan en av oss vakta de yngre medan den andra kan springa runt med de äldre. Och beroende på varifrån familjerna är byta mötesplats nu som då -vilket också gör det roligare för barnen.
Ni får fritt lägga till andra ensamstående, men acceptera ingen in i gruppen om ni inte VET vem det är -jag skickar isåfall meddelande till dem för att ta reda på det.
Jag hoppas ni också kommer med på dethär, och tycker hoppeligen det är en någorlunda bra ide..."

 Så jag hoppas på att det ska finnas personer som tycker det är en bra ide och vilja joina mig med att hjälpa varandra och umgås.
Om du är en ensamstående mamma som tycker dethär låter bra -kom med!
Skicka "ansökan" och skriv ett meddelande åt mig så jag vet att du är på allvar med -så lägger jag till dig!

Inga kommentarer: