torsdag 16 oktober 2014

Sjukstuga på gång

Anade nog att något var på gång igår då båda sovde så dåligt och idag på förmiddagen ville sonen in redan efter en timme fast han annars alltid vill vara ute så länge som möjligt... väl inne mätte jag hans feber -38. Kände på dottern att hon också var aningen varmare än vanligt så mätte på henne också -38!

Så ringde till HVC, fick fara dit på eftermiddagen och det togs både CRP och kollade öronen. Och förstås hade han vänstra örat igen! Så en till Amorionkur nudå, känns som om det inte var längesedan vi avslutade förra...
Flickan min däremot hade som tur inget i öronen men om hon ännu har feber imorgon ska vi och kolla halsen igen med odling då det var lite svullet och rött och hon hostat mera.

Hoppas verkligen deras sömn ska kom tillbaka fort. Just nu ligger flickan i sittern vid mina fötter och hostar mellan varven. Tror jag lyfter in hela stolen i sovrummet bredvid min säng...
I och för sig kunde jag lika bra lyfta ut sonens säng hit o breda ut madrassen åt mig... är som en bastu i sovrummet nu då inte termostatet funkar -så får välja mellan kallt eller varmt! Tror jag ska laga det kallt imorgon igen... Det var ändå bättre än denhär hettan!

Hoppas jag ska slippa otrevliga drömmar, som man nästan är rädd att man ska drömma vidare på när man väl vaknat från, inatt... flasback för knappa ett år sedan. Inte trevligt alls, fast varifrån björnen hade kommit vet jag inte men det är nu sak samma egentligen. Huvudpersonen var samma...

Men men, det var väl min dag i stora drag... god natt på er!

Inga kommentarer: